Резолюція Симпозіуму "Морально-етичні аспекти штучного переривання вагітності" |
![]() |
![]() |
![]() |
27.09.2010 11:32 |
IV Національний конгрес з біоетики Резолюція Симпозіуму "Морально-етичні аспекти штучного переривання вагітності"22 вересня 2010 р., КиївМи, учасники Симпозіуму – науковці, медики, представники влади та державних інституцій, релігійних та громадських організацій, засвідчуємо єдність позиції про цінність людського життя з моменту зачаття.
Вважаємо, щоб поліпшити ситуацію що склалася, необхідно спільними зусиллями органів державної влади у співпраці з громадськими та релігійними організаціями провести наступні заходи: 1. Провадити політику поширення та плекання моральних, сімейних цінностей, шляхом розробки та впровадження навчально-виховних, профілактичних програм і заходів, консультування, реабілітації, матеріальної та практичної підтримки. 2. Розгорнути в Україні широку інформаційно-просвітницьку кампанію щодо заохочення народжуваності та запобігання штучного переривання вагітності. 3. Провести аналіз існуючих навчальних програм шкіл і вищих навчальних закладів, щодо питань статевого виховання. Розробити та внести зміни до програм, що мають наголошувати на непорушності цінності людського життя; пропагувати зміцнення сім'ї, подружню вірність та дошлюбну стриманість, надавати об'єктивну інформацію про сутність штучного переривання вагітності та його негативні наслідки. До розробки програм та матеріалів залучати громадські та релігійні організації. 4. Провести аналіз концептуальних положень освітніх та медичних програм, що базуються на ідеях планування сім'ї. 5. З метою сприяння збереженню кожної вагітності та заохочення жінок до материнства: 1) На базі існуючих поліклінічних закладів посилити систему консультування вагітних жінок та подружніх пар, які мають намір перервати вагітність. 2) Замість кабінетів післяабортного консультування створити «Кабінети виношування вагітності та психологічної допомоги жінкам», змінивши мету та методику їх діяльності. Впровадити діяльність таких кабінетів консультування жінок та подружніх пар, що прийняли рішення про переривання вагітності, та жінок після переривання вагітності. 3) До цієї роботи, окрім медичних працівників, у межах чинного законодавства залучати психологів, представників громадських та релігійних організацій з дотриманням конфіденційності інформації та лікарської таємниці. 6. Розширити в практиці акушерсько-гінекологічної служби та центрів планування сім'ї вивчення методів розпізнавання плідності. 7. Підвищувати кваліфікацію фахівців, які причетні до інформаційно-консультативної діяльності щодо цих питань. 8. Формувати суспільну спрямованість на здоровий спосіб життя, передусім щодо питань репродуктивного здоров'я населення. Збільшити інформованість населення про чинники, які впливають на репродуктивне здоров’я. 9. Сприяти діяльності Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі щодо контролю за організаціями та ЗМІ, які пропагують позитивне сприйняття сексуальної розбещеності. 10. Ініціювати перед Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України внесення змін до чинного законодавства України з метою забезпечення у більшій мірі захисту фундаментального права людини на життя, а саме: 1) Впровадити доповнення до частини першої статті 27 Конституції України, після якої вона звучатиме так: «Кожна особа має невід’ємне право на життя від моменту зачаття і до природної смерті». 2) Переглянути перший абзац частини шостої статті 281 «Право на життя» Цивільного кодексу України. Дбаючи про фізичне та духовне здоров'я жінки та родини, усвідомлюючи спільну відповідальність за збереження кожного людського життя, ми декларуємо, що докладемо усіх зусиль задля: 1. Створення всеохоплюючої системи інформаційного забезпечення населення про шкідливість штучного переривання вагітності та методи його попередження. 2. Збільшення рівня інформованості населення про природні методи розпізнавання плідності, як альтернативи штучному перериванню вагітності та заохочення до здорового способу життя. 3. Формування громадської свідомості, що дитина потребує охорони і піклування як до, так і після народження. Інститут релігійної свободи, м.Київ |